Lietuvos turguose. Nr. 74, Utena – MO
Praeinantis kasdienis gyvenimas
0:00
0:00
I. Esmės ir universalumo paieškos
1 / 23
0:00
0:00
2 / 23
0:00
0:00
3 / 23
0:00
0:00
4 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
II. Didžiosios dramos ir mitai
5 / 23
0:00
0:00
6 / 23
0:00
0:00
7 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
8 / 23
0:00
0:00
9 / 23
0:00
0:00
10 / 23
0:00
0:00
11 / 23
0:00
0:00
12 / 23
0:00
0:00
13 / 23
0:00
0:00
14 / 23
0:00
0:00
15 / 23
0:00
0:00
16 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
IV. Kintanti realybė. Kontrolės praradimas
17 / 23
0:00
0:00
18 / 23
0:00
0:00
19 / 23
0:00
0:00
20 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
Praeinantis kasdienis gyvenimas. 2 aukštas
21 / 23
0:00
0:00
22 / 23
0:00
0:00
23 / 23
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Aleksandras Macijauskas
Lietuvos turguose. Nr. 74, Utena

Aleksandro Macijausko fotografijos – dvilypės. Jų forma – moderni, o turinys – tradicinis. Tai sukurdavo dramatiškumą ir ironiją vienu metu, bet ką tai reiškia? Kaip reportažas kurtas autoriaus ciklas „Lietuvos turguose“ gerai atspindi šį dvilypumą.

Skaityti daugiau

Formai modernumą suteikdavo Macijausko pamėgtas plačiakampis objektyvas, kuris aprėpdavo platų vaizdą ir iškreipdavo natūralias tikrovės formas, taip pat drąsus kadravimas, kuris nukirsdavo fotografijos kraštuose esančių žmonių veidus, neįprasti rakursai ir dinamiškos įstrižainių kompozicijos. Be to, jo fotografijoms būdingas aštrus tamsos ir šviesos kontrastas, išgaunamas spausdinant nuotraukas tradiciniu būdu.

Tačiau net kurdamas modernia forma, Macijauskas rinkdavosi tradicines temas. Ciklas „Lietuvos turguose“ daugiausia dėmesio skyrė paprastiems kaimo žmonėms, gyvuliams ir jų bendravimui. Tokiais siužetais, į kuriuos nesikišdavo ir jų nerežisuodavo, fotografas žvelgė – neretai ironiškai – į Lietuvos kaimo kasdienybę. Apibendrintos, metaforiškos fotografijos išlikdavo itin žemiškos ir tikrovės neidealizavo. Tai ne tik meno kūriniai, bet dažnai ir šiurkščios tikrovės dokumentai.

Taip fotografuoti reikėjo didelės ištvermės. Autorius prisimena, kad, pastebėjęs fotografijai tinkamą situaciją, užšokdavo ant vežimo ar krisdavo po karvės tešmenimis. Taigi to meto avangardinė fotografija kūrėsi, prancūzų kritiko Jeano Claude‘o Lemagny žodžiais, kai Macijauskas, apsiavęs mėšlinais guminiais batais, įžengdavo į turgaus aikštę ir išeidavo nešinas krepšiu fotografijų.

Nuotraukos
Lietuvos kultūros taryba