Dailės technikumo interjeras naktį, 1981 – MO
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
0:00
0:00
I. Esmės ir universalumo paieškos
1 / 23
0:00
0:00
2 / 23
0:00
0:00
3 / 23
0:00
0:00
4 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
II. Didžiosios dramos ir mitai
5 / 23
0:00
0:00
6 / 23
0:00
0:00
7 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
8 / 23
0:00
0:00
9 / 23
0:00
0:00
10 / 23
0:00
0:00
11 / 23
0:00
0:00
12 / 23
0:00
0:00
13 / 23
0:00
0:00
14 / 23
0:00
0:00
15 / 23
0:00
0:00
16 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
IV. Kintanti realybė. Kontrolės praradimas
17 / 23
0:00
0:00
18 / 23
0:00
0:00
19 / 23
0:00
0:00
20 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
Praeinantis kasdienis gyvenimas. 2 aukštas
21 / 23
0:00
0:00
22 / 23
0:00
0:00
23 / 23
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Arūnas Vaitkūnas
Dailės technikumo interjeras naktį, 1981

1981 metais Arūnui Vaitkūnui buvo 25-eri. Grįžęs į gimtąjį Kauną po tapybos studijų sostinėje, jaunas menininkas turbūt nė negalvojo, kad po dešimtmečio taps Kauno dailės instituto dėstytoju ir iškiliu tapytoju. Bet jis tikrai mąstė apie tuomečio technikumo laiptinę, nakties tamsoje apšviestą ne didžių ateities lūkesčių, o menkos elektros lemputės.

Skaityti daugiau

Taip, tamsoje visos spalvos nublanksta, todėl margas interjeras virto rimtu iššūkiu tapytojui-koloristui. Tačiau ir vėlesniuose darbuose Vaitkūnas įrodys gebantis ne atkurti, o patirti atmosferą. Ne ją dokumentuoti, o pajausti. Ateityje prie laiptinės temos menininkas sugrįžo dar ne kartą, nes apleistos, laiku alsuojančios erdvės – seni daiktai, namai, istorinės Vilniaus ir Kauno vietos – jam buvo įdomiausios.

Šio paveikslo erdvė – simboliška ir reikšminga. Tarpukariu būtent Kaune formavosi lietuviškoji dailės mokykla – ekspresionistinės, koloristinės tapybos kryptis, kurią tęsė ir Vaitkūnas: spalvomis išreikšti emociją, prakalbinti pasaulį ir save, kasdienybėje įžvelgti amžinybę – štai kas svarbiausia.

O kas svarbiausia ir įdomiausia šiame paveiksle? Galbūt netikroviškai išgaubtos sienos? Bet juk tapoma naktį, o naktį juk sapnuojama. Galbūt dešinėje pusėje kabantis paveikslas, atsuktas į dailininką ir į mus? O galbūt tai veidrodis, kuriame regime tamsią naktį ir šviesaus atminimo tapytoją, prieš keturis dešimtmečius įjungusį šviestuvą Kauno dailės mokykloje.

Nuotraukos
Lietuvos kultūros taryba