Autoportretas, 1984 – MO
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
0:00
0:00
I. Esmės ir universalumo paieškos
1 / 23
0:00
0:00
2 / 23
0:00
0:00
3 / 23
0:00
0:00
4 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
II. Didžiosios dramos ir mitai
5 / 23
0:00
0:00
6 / 23
0:00
0:00
7 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
8 / 23
0:00
0:00
9 / 23
0:00
0:00
10 / 23
0:00
0:00
11 / 23
0:00
0:00
12 / 23
0:00
0:00
13 / 23
0:00
0:00
14 / 23
0:00
0:00
15 / 23
0:00
0:00
16 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
IV. Kintanti realybė. Kontrolės praradimas
17 / 23
0:00
0:00
18 / 23
0:00
0:00
19 / 23
0:00
0:00
20 / 23
0:00
0:00
0:00
0:00
Praeinantis kasdienis gyvenimas. 2 aukštas
21 / 23
0:00
0:00
22 / 23
0:00
0:00
23 / 23
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Audronė Petrašiūnaitė
Autoportretas, 1984

„Aš paveikslų nedarau, aš jais gyvenu. Balta drobė – mano akistata su pasauliu“, – yra sakiusi Audronė Petrašiūnaitė. Todėl nenuostabu, kad menininkės darbuose atsispindi skirtingų gyvenimo laikotarpių kasdienybė ir tapytojai aktuali tikrovė. Kad jos paveiksluose išvystame iš vaikystės atšuoliavusį triušiuką ir sunkiai išgyventą motinos mirtį, ir popdeives Lady Gaga ar Amy Winehouse. Kaip jos atrodo Petrašiūnaitės kūriniuose, galime pamatyti MO muziejaus interneto svetainėje. O dabar apie tai, kas atsiveria prieš mūsų akis.

Skaityti daugiau

Ankstyvuoju kūrybos periodu tapytame „Autoportrete“ triušiai liudija menininkės pasaulėvaizdį. Kilusi iš Kazlų Rūdos, apsigyvenusi Višakio Rūdos kaime, Petrašiūnaitė savo paveiksluose prisijaukino naminius gyvūnus, dirvožemį, lietų. Menininkei rūpėjo ne kaimo buitis ir jos sunkumai, o gyvybė ir rami kasdienybės tėkmė, kurią ji siejo su prisiminimais ir fantazijomis.

Petrašiūnaitė kurti pradėjo devintajame dešimtmetyje. Spalvų mirgėjimu, šviesiu koloritu, tapybos lengvumu ji išsiskyrė iš kitų savo kartos menininkų. Bet gyvenimiška patirtis, artimų žmonių netektys, rūpesčiai dėl sveikatos lengvumą ir svajas paliko praeity.

Vėlesnėje kūryboje ramybę pakeitė drama, optimizmą ir harmoniją – emocinė įtampa, giedras spalvas – anksčiau nebūdingos tamsios. Kas jos darbuose išlieka nepakitę? Turbūt realybės ir vaizduotės persipynimas, kurį yra pamėgusi ir Lady Gaga, koncertų metu dėvinti įvairiausius kostiumus ir stebinanti skirtingais pavidalais. Tarp jų pasitaiko ir triušiukas.

Nuotraukos
Lietuvos kultūros taryba