Tvora, 2015 – MO
IV. Kintanti realybė. Kontrolės praradimas
1 / 10
0:00
0:00
2 / 10
0:00
0:00
3 / 10
0:00
0:00
4 / 10
0:00
0:00
5 / 10
0:00
0:00
6 / 10
0:00
0:00
7 / 10
0:00
0:00
8 / 10
0:00
0:00
9 / 10
0:00
0:00
10 / 10
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Tvora, 2015

2014-ųjų žiemą viso pasaulio žiniasklaidą apskriejo tikra ar suklastota nuotrauka iš Ukrainos, atstatydinto šalies prezidento Viktoro Janukovyčiaus vilos – trys nukryžiuoti ereliai. Erelis buvo simbolis specialaus milicijos dalinio „Berkut“, kuris liūdnai pagarsėjo panaudojęs jėgą prieš savo šalies piliečius. Kaip vidinis atrodęs Ukrainos konfliktas anuomet išvirto į atvirą Rusijos agresiją – jos herbe taip pat pavaizduotas dvigalvis erelis.

Skaityti daugiau

Šis paveikslas tapytas panašiu metu, todėl plataus, lyg per žuvies akies objektyvą stebimo dangaus fone matomi du plėšrūs paukščiai atsirado neatsitiktinai. Kaip ir balta tvora, ant kurios nutūpęs vienas erelis, nes tvora – tai trapių valstybės sienų metafora. Nepaisydama sienų, viena kaimynė kėsinasi į kitos laisvę, nepriklausomybę, suverenumą. Dangų perplėšia žali ir geltoni sprogimai, jį rėžia raketos trajektoriją primenanti juosta.

Kartu jaunas dailininkas kalba apie visus pasaulyje vykstančius valstybių karinius konfliktus dėl sienų ir kaip juos mato šiuolaikinis internetinės ar vadinamosios Y kartos žmogus. Objektyvo sukuriamas atstumas leidžia žvelgti į tai kaip į dar vieną ekrane rodomą reportažą. Ryškus, spalvingas, akiai malonus koloritas – lyg iš komiksų ir reklamų pasaulio, kuriantis absurdišką konflikto idilę.

Bet šia idile pasitikėti negalima, kaip nebeįmanoma pasitikėti pačia tikrove: ji persunkta nesusipratimų, apgaulių, baimių. Jos tikrumą sunku atskirti nuo virtualios klastotės, kaip ir nuotraukos su nukryžiuotais ereliais.

Lietuvos kultūros taryba