Žiedų 50. II iš keturių darbų ciklo, 2000 – MO
III. Praeinantis kasdienis gyvenimas
1 / 10
0:00
0:00
2 / 10
0:00
0:00
3 / 10
0:00
0:00
4 / 10
0:00
0:00
5 / 10
0:00
0:00
6 / 10
0:00
0:00
7 / 10
0:00
0:00
8 / 10
0:00
0:00
9 / 10
0:00
0:00
10 / 10
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Eglė Ridikaitė
Žiedų 50. II iš keturių darbų ciklo, 2000

Baigusi studijas, Eglė Ridikaitė su šeima apsigyveno uošvių sodo namelyje, kurio adresas – Žiedų 50. Sodų bendrijoje prie Žaliųjų ežerų ji ir sukūrė keturių darbų ciklą, leidžiantį įsižiūrėti, kaip iš įprastų tikrovės smulkmenų randasi kūryba.

Skaityti daugiau

Autorė šiuos kūrinius vadino paprastai: „Kaip nuvažiuoti iki sodo“, „Miegamasis iš viršaus“, „Virtuvės vaizdas iš priekio“ ir „Židinys ir krosnis iš priekio“. Čia ir matome vieną dailininkės žvilgsnių – sodo namelio vidaus planą iš viršaus. Skubrios linijos, eskiziškumas – lyg iš užrašų knygelės ar dienoraščio puslapio. Bet šis planas nutapytas ne ant lapelio, o ant trijų metrų aukščio drobės. Darbo mastelis sukuria monumentalumo įspūdį.

Ar žvelgdami į šį kūrinį prisimename mokyklą? Ridikaitė tapė terpentinu praskiesdama mėlynus ir juodus dažus, o savo dabartį, neišvengiamą buities monotoniją, šeimos namų intymumą atskiesdama atmintimi – mokyklos, studijų metais, kurie išsilieja kaip rašalas sąsiuvinyje. Menininkė įsileidžia mus į privačią erdvę. Detalus namų planas atsiveria lyg gyvenimo ir kūrybos visuma.

Vėlesniuose darbuose Ridikaitė ėmė tapyti purkšdama dažus iš aerozolinių balionėlių, tarsi trindama ribas tarp „rimtojo“ meno ir gatvės grafičių. Tarsi norėdama priminti, kad menas ir kasdienybė – čia pat, vienas kitame, šalia mūsų.

Lietuvos kultūros taryba