Pinklės. Išvarymas iš rojaus, 1997 – MO
 
1 / 9
0:00
0:00
2 / 9
0:00
0:00
3 / 9
0:00
0:00
4 / 9
0:00
0:00
5 / 9
0:00
0:00
6 / 9
0:00
0:00
7 / 9
0:00
0:00
8 / 9
0:00
0:00
9 / 9
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Eglė Rakauskaitė
Pinklės. Išvarymas iš rojaus, 1997

Šis Eglės Rakauskaitės performansas „Pinklės. Išvarymas iš rojaus“ kitaip vadinamas gyvąja skulptūra, rodytas rudenį 1995 metais. Jis priskiriamas vienam pirmųjų stiprių lietuvių menininkių feministinių darbų ir vertinamas kaip menininkės karjeros proveržis.

Per dideli vyriški švarkai ant baltų suknelių, grubios, sunkios faktūros ant lengvų ir trapių. Trylika merginų tvarkingai supintomis kasomis. Moterų vaidmenys iš anksto turi standartinius modelius, kurie sukuria pinkles. Įkalinanti, sukaustanti patriarchalinė globa.

Skaityti daugiau

Moterų maištą prieš tradicijas lydi aiškios pasekmės – jos išvaromos iš rojaus. Rakauskaitė kalba apie simbolinį moterų išsilaisvinimą iš maskulinistinės tvarkos pinklių, apie gimstančią emancipaciją. Jos performansas žymėjo ir permainas dailės pasaulyje.

Pabaigusi studijas Dailės akademijoje, Eglė Rakauskaitė įgijo tapybos specialybę, tačiau pagrindiniai jos kūriniai yra konceptualūs objektai, instaliacijos, performansai, akcijos, fotografijos ir videofilmai. Ji buvo viena iš menininkių, labiausiai ieškojusių naujų meno erdvių, siekusi plėsti sustabarėjusias ribas.

Lietuvos kultūros taryba