La Dolce Vita, Art experience, 1995 – MO
 
1 / 14
0:00
0:00
2 / 14
0:00
0:00
3 / 14
0:00
0:00
4 / 14
0:00
0:00
5 / 14
0:00
0:00
6 / 14
0:00
0:00
7 / 14
0:00
0:00
8 / 14
0:00
0:00
9 / 14
0:00
0:00
10 / 14
0:00
0:00
11 / 14
0:00
0:00
12 / 14
0:00
0:00
13 / 14
0:00
0:00
14 / 14
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Gintaras Znamierovskis
La Dolce Vita, Art experience, 1995

Naujojo gražaus gyvenimo atributai, pasiekiami kioske, daugelį džiugino, bet žmogus visada turi didesnių svajonių. Apie tai kalba Gintaro Znamierovskio darbai, kurie sunkiai telpa į žanrų rėmus – jiems būdingas kritiškas ir pašaipus požiūris į bet kokį meną. 90-ųjų menininkų karta, kuriai priklauso ir Znamierovskis, bėgo nuo tradicinės ekspresyvios lietuviškos tapybos sampratos, ar net iš vis nuo bet kokios tapybos. Todėl Znamierovskio paveikslai atrodo lyg skaitmeniniai atspaudai – jis sąmoningai atsisakė „autorinio potėpio“ ir ėmė tapyti itin preciziškai.

Skaityti daugiau

Paveiksle „La Dolce Vita“ matome gyvenimo ir mirties simbolį – kaukolę. Lyg sekant barokiniais natiurmortais, šalia nutapyti gyvenimo džiaugsmą liudijantys atributai: vakarietiški tic tac saldainiai bei gėlių puokštė. Vaizdas matomas tarsi žiūrint į prastos rezoliucijos monitorių. Tada prasidėjęs kompiuterinės technikos bumas leido stebėti garsiausius pasaulio paveikslus, tačiau jie dažniausiai būdavo prastos rezoliucijos. Pasikeitė pasaulio šedevrų suvokimas, pasikeitė jų vertė žiūrovui.

Kiti du paveikslai yra ciklo „Art Experience“ dalis. Juose pavaizduota ikoninė vakarietiška lėlė Barbė ir jos netikras plastikinis gyvenimas. Toks gyvenimas daugeliui žmonių, gyvenusių šiapus geležinės uždangos, asocijavosi su tobula vakarietiška kasdienybe – dolce vita.

Lietuvos kultūros taryba