Ekstazė, 2015 – MO
 
1 / 11
0:00
0:00
2 / 11
0:00
0:00
3 / 11
0:00
0:00
4 / 11
0:00
0:00
5 / 11
0:00
0:00
6 / 11
0:00
0:00
7 / 11
0:00
0:00
8 / 11
0:00
0:00
9 / 11
0:00
0:00
10 / 11
0:00
0:00
11 / 11
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Laisvydė Šalčiūtė
Ekstazė, 2015

„Ekstazę“ įkvėpė XIX a. moterų liga vadinta isterija. Jai gydyti naudotas ir elektros impulsus skleidžiantis diržas. Isterijos „veidą“ menininkė Laisvydė Šalčiūtė atkuria iš šio prietaiso reklamų bei prancūzų neurologo Jean-Martin Charcot fotografijų, kuriose neva užfiksuotos priepuolius patiriančios pacientės.

Skaityti daugiau

Paveiksle vietoje gydomojo diržo išdidžiai iškeltos karūnuotos gyvatės. Biblijoje žaltys reiškia blogį, gundymą, o pagoniškose religijose ir antikiniuose mituose ‒ gyvybingumą, gydomąsias galias. Kūrinio siužetas primena ir Eglės žalčių karalienės istoriją. Tačiau “Ekstazėje” gyvatė tampa išlaisvintos moteriškos prigimties simboliu.

Paveikslas yra ciklo „Melodramos. Isterija“ dalis. Visame cikle naudojami užrašai. „Ekstazėje“ skelbiama, kad diržas-gyvatė padeda „nuo silpnų nervų ir isterijos“. Šalia cituojama „Alisos stebuklų šalyje“ parafrazė – tabletė gali žmogų padidinti arba sumažinti. Taip pat naudojamos tariamos etiketės. Jose nurodomas kūrinio numeris, autorystė, jautrumo, pažeidžiamumo laipsniai ir kitos ypatybės. Šios „etiketės“ ironizuoja mokslo ir medicinos siekį klasifikuoti, paaiškinti pasaulį bei žmogų.

Lietuvos kultūros taryba