Ketvirtadienis, 1974 – MO
 
1 / 4
0:00
0:00
2 / 4
0:00
0:00
3 / 4
0:00
0:00
4 / 4
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Vincas Kisarauskas
Ketvirtadienis, 1974

„Robotas irgi žmogus“, – dainuoja žinoma lietuvių elektroninės muzikos grupė. Ir nors 8 dešimtmetyje kūrę menininkai dainos žodžių dar negirdėjo, kibernetikos teorija tarp jų buvo itin populiari. Vincas Kisarauskas savo kūriniuose daug dėmesio skiria žmogaus ir mašinos santykiui. Roboto, kiborgo, žmogaus ir mašinos hibrido motyvai liudija jo susirūpinimą žmogaus likimu „mąstančių“ mašinų eroje.

Skaityti daugiau

Paveiksle „Ketvirtadienis“ matome didžiulėje veržlėje įstrigusias moters šlaunis. Kiborgę pro langus stebi daugybė akių, bet ir ji pati vietoj galvos turi kažką panašaus į stebėjimo kamerą. Moteris-pabaisa, moteris-robotė, moteris-įrankis. Ironiškai brutalūs moters įvaizdžiai siejasi su lyčių nelygybės, moters ir vyro santykių apmąstymais. Kisarauskas pirmas iš Lietuvos modernistų savo darbuose prabyla apie vieną svarbiausių to laikotarpio Vakarų pasaulio aktualijų – lyčių politiką.

Lietuvos kultūros taryba