Vilniaus katedros bestija, 2007 - MO
lt
 
0:00
0:00
Gyvūnas – žmogus – robotas
0:00
0:00
Ateities vizijos
1 / 24
0:00
0:00
2 / 24
0:00
0:00
3 / 24
0:00
0:00
4 / 24
0:00
0:00
5 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Dievybės ir pabaisos
6 / 24
0:00
0:00
7 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Žalčio vedybų ir kitos istorijos
8 / 24
0:00
0:00
9 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Miesto gyventojai
10 / 24
0:00
0:00
11 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Mirusi gamta
12 / 24
0:00
0:00
13 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Skerstuvės
14 / 24
0:00
0:00
15 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kaimo idilė
16 / 24
0:00
0:00
17 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kompanjonų vienatvė
18 / 24
0:00
0:00
19 / 24
0:00
0:00
20 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Daugiarūšė bendrija
21 / 24
0:00
0:00
22 / 24
0:00
0:00
23 / 24
0:00
0:00
24 / 24
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Kęstutis Grigaliūnas
Vilniaus katedros bestija, 2007

Leopardas, šmirinėjantis Kęstučio Grigaliūno paveiksle „Vilniaus katedros bestija“, yra vietinis. Jis, kaip ir Vilniaus baziliskas, baugus, nenuspėjamas, bet savas. Katės kailio raštas ir iš taškelių sudarytas paveikslo rastras tarsi susilieja.

Skaityti daugiau

Ką bendro turi plėšrūnas ir Arkikatedra? Kunigaikščiui Gediminui įkurti miestą liepė geležinis vilkas. O Lauryno Gucevičiaus suprojektuotą klasicistinio stiliaus šventovę įkvėpė antikos šventyklos. Tarp jų kolonų iš tiesų šmirinėjo šiltų kraštų gyvūnai. Leopardas taip pat simbolizuoja gašlumą. Jis perspėja, kad šventumas neįmanomas be nuodėmės.

Dviprasmybė slypi ir kūrinio technikoje. Akriliniais dažais nutapytas paveikslas primena popmeno mėgtą masiškai tiražuojamą grafikos atspaudą. Tačiau taškeliai ne atspausti, o kantriai nutapyti ranka. Taigi, paviršius gali ir apgauti.

Lietuvos kultūros taryba