Skerstuvės, 1999 - MO
lt
 
0:00
0:00
Gyvūnas – žmogus – robotas
0:00
0:00
Ateities vizijos
1 / 24
0:00
0:00
2 / 24
0:00
0:00
3 / 24
0:00
0:00
4 / 24
0:00
0:00
5 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Dievybės ir pabaisos
6 / 24
0:00
0:00
7 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Žalčio vedybų ir kitos istorijos
8 / 24
0:00
0:00
9 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Miesto gyventojai
10 / 24
0:00
0:00
11 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Mirusi gamta
12 / 24
0:00
0:00
13 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Skerstuvės
14 / 24
0:00
0:00
15 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kaimo idilė
16 / 24
0:00
0:00
17 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kompanjonų vienatvė
18 / 24
0:00
0:00
19 / 24
0:00
0:00
20 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Daugiarūšė bendrija
21 / 24
0:00
0:00
22 / 24
0:00
0:00
23 / 24
0:00
0:00
24 / 24
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Rimaldas Vikšraitis
Skerstuvės, 1999

Rimaldas Vikšraitis kaimą parodo kaip erdvę, kurioje riba tarp žmogaus ir gyvulio išnykusi. Tiesa, tai ne senasis kaimas, o antrosios kolektyvizacijos pasekmės. Žmonės degradavo suvaryti į gyvenvietes, jų gyvuliai buvo uždaryti fermose. Anksčiau ritualinį statusą turėję veiksmai, pavyzdžiui, skerstuvės, virto groteskiškomis išgertuvėmis. Vikšraičio nuotraukose kaimiečiai patys primena gyvulius. Tačiau betikslė prievarta ir alkoholizmas būdingi ne gyvuliams, o jais rūpintis turinčiam protingam žmogui.

Skaityti daugiau

Kaime gyvenantis Vikšraitis fotografavo savo kaimynus, sugėrovus, jų namus. Todėl visi atsipalaidavę, maivosi prieš kamerą ir taip kuria nuosmukio spektaklį. Kad vaizdas taptų išraiškingesnis, fotografas situacijas šiek tiek parežisuodavo. Cikle „Pavargusio kaimo grimasos“ žmogaus artimumą gyvuliui pabrėžia pasikartojimai. Kiaulę svilinantį vyrą smalsiai stebi ant jo kupros tupinti višta, kuri greitai pati virs maistu. Kitoje nuotraukoje vienas vyras kanda paskerstos kiaulės ausį, o kitas taikosi nukasti ausį savo sugėrovui.

Lietuvos kultūros taryba