Atšilimas, 1991 - MO
lt
 
0:00
0:00
Gyvūnas – žmogus – robotas
0:00
0:00
Ateities vizijos
1 / 24
0:00
0:00
2 / 24
0:00
0:00
3 / 24
0:00
0:00
4 / 24
0:00
0:00
5 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Dievybės ir pabaisos
6 / 24
0:00
0:00
7 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Žalčio vedybų ir kitos istorijos
8 / 24
0:00
0:00
9 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Miesto gyventojai
10 / 24
0:00
0:00
11 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Mirusi gamta
12 / 24
0:00
0:00
13 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Skerstuvės
14 / 24
0:00
0:00
15 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kaimo idilė
16 / 24
0:00
0:00
17 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Kompanjonų vienatvė
18 / 24
0:00
0:00
19 / 24
0:00
0:00
20 / 24
0:00
0:00
0:00
0:00
Daugiarūšė bendrija
21 / 24
0:00
0:00
22 / 24
0:00
0:00
23 / 24
0:00
0:00
24 / 24
0:00
0:00
Dėkui!
Turas baigtas
Šarūnas Sauka
Atšilimas, 1991

Šarūno Saukos paveiksle „Atšilimas“ daugiarūšės bendrijos simboliu tampa pažinimo medis, apkibęs nupeštų vištų kūnais su žmogaus galvomis. Žmonės, paukščiai ir augalas sudaro neįprastą vienovę. Ribos tarp rūšių neaiškios, jų atstovai keičiasi ne tik vaidmenimis, bet ir veidais. Vištų veidai primena paties Saukos atvaizdą, kuris dailininko paveiksluose dažnai tampa kauke. Šalia medžio tarsi riteris klūpo žmogus. Galbūt tai uždraustą vaisių nuskinti besirengiantis Adomas, kurį stebi persigandusi Ieva?

Skaityti daugiau

Saukos paveiksluose gausu biblinių įvaizdžių. Tačiau ne mažiau svarbus įkvėpimo šaltinis yra kasdienybės objektai. Dokumentiniame filme apie menininko kūrybą užfiksuota, kaip jis iš mėsos skyriuje įsigytų vištų lavonėlių dėlioja kompozicijas, kurias vėliau nutapo.

Lietuvos kultūros taryba